aupairaustralie.reismee.nl

De eerste dagen in Sydney

Hoi allemaal!

Dinsdagochtend, nieuwjaarsdag, was het dan zo ver; ik vertrok naar Australie! In plaats van een wild feestje zat ik om 05:0 uur in de auto naar het vliegveld. Eerst 6,5 uur vliegen naar Abu Dhabi en daarna nog 13,5 uur naar Sydney. De vlucht leek eindeloos te duren maar het was het zeker waard. Op het vliegveld werd ik opgehaald door mijn hostmom, super fijn. Eenmaal thuis aangekomen ben ik vrijwel meteen naar bed gegaan, het was namelijk al woensdag avond! (10 uur tijdverschil)

De eerste dagen had ik last van een jetlag, ik was erg moe overdag en kon slecht slapen. Donderdag was ik dus ook vroeg wakker en ging ik mee naar een shopping centre, de kids moesten nog school schoenen hebben (schooluniformen zijn hier verplicht!). Hier hebben we ook even ontbeten. S'avonds hadden we een diner met het gezin, de au pair en haar vriendin en de moeder van mijn hostmom. Dit was heel erg gezellig! Daarna ben ik met de huidige au pair en haar vriendin (die kwam langs voor 3 weken) naar de stad geweest, we gingen een cocktail drinken onder het Opera House.

Het weekend brachten we door op een boerderij met nog 4 andere families. Zaterdag was het 43 graden en hebben we de hele dag lekker in de rivier gelegen die naast de boerderij gelegen was. In de avond hadden we een bbq met het vlees van het net geslachte lam, het was heerlijk! Na het eten begon het avontuur; 'Spider!!'. Ik stond op en liep erheen; toch best interessant zo'n spin aan de andere kant van de wereld. Helaas vonden we later nog een spin in onze kamer, we konden echt niet meer ontspannen slapen nu! Oké, nog een laatste check en dan gaan we echt slapen. WAAH, een andere spin vlak naast het bed van de au pair. Oké, meteen verder checken; nog een spin in de hoek. Nu hadden we besloten in de auto te gaan slapen.. Hier moeten we een matras heemtillen, koe, makkelijke optie zou je denken. We tilden het matras op en jahoor; nog een spin!! De teller stond toen al op 6 spinnen in onze kamers. Hoe moesten wij nu nog gaan slapen.... Dan maar op de bank in het huis! Uiteindelijk daar een prima nacht gehad, zonder spinnen haha.

De zondag begon met een ritje op het paard, gevolgd door een ontbijt met bacon&eggs. Waar het de dag ervoor 43 graden was, was het nu 'maar' 24 graden, brrr!

De komende dagen blijft het weer een beetje somber, rond de 26 graden met veel regen en onweer. Ik heb nog de hele maand Januari vakantie dus ik ga lekker op avontuur!

Spreek jullie later :)



Reacties

Reacties

Hennie Dijksma

Lekker ff nog bijkomen en genieten ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active